Skip to main content

Set Kecantikan Kulit Shaklee Secara Luaran Dan Dalaman!

Disempena hujung bulan May ini, seperti mana yang semua sudah sedia maklum tentang kawasan sabah sedang meraikan Tadau Kaamatan. Dikesempatan ini saya ingin mengucapkan Kotobian Tadau Tagayo Do Kaamatan Kuma Toinsanan Tompinai Ngawi Om Iri-Iri Noh Mantad Doho. Aramatiee !

Okay jom kita sambung entri last untuk bulan May 2k18 ini. Seperti mana yang saya sudah tahu dan sedia maklum shaklee mempunyai produk kecantikan kulit iatu menjaga secara dalaman dan luaran lebih nampak cantik sihat dan berseri-seri, sebab saya percaya dan yakin kesihatan dalaman akan menyerlahkan aspek luaran kita. Antara produk kecantikan kulit yang saya akan kongsikan hari ini ialah seperti berikut :


SET RADIANT & NEW SKIN CARE SHAKLEE

1. ESP ( ENERGIZING SOY PROTIEN ) 
2. COLLAGEN POWDER
3. GLA COMPLEX
4. SR VITA C
5. FULL SET YOUTH SKIN CARE

 1. ESP


Esp soy protien isolate powder merupakan sumber biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol, dan kaya dengan asid amino yang penting.

Secara klinikal ESP terbukti mengekalkan tenaga yang berpanjangan dan secara tidak langsung ESP ini sesuai diambil bagi mereka diluar sana yang inginkan kecantikan kulit  dan bebas daripada masalah iaitu seperti masalah kulit berjerawat, kulit kusam, dan masalah parut jerawat.

2. COLLAGEN POWDER


Collagen Powder ini adalah collagen berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak dari sisik ikan merah dan dicampurkan dengan 7 bahan utama iaitu biji benih camelia, japonica, collagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, estrak pfaffia, Vitamin C dan Vitamin B, dan Lactobacillus yang memberikan pelbagai kebaikan untuk kecantikan iaitu sebagai anti-penuaan, mengurangkan liang-liang pori dan kedutan dikulit wajah dan tubuh badan.

Selain itu Collagen Powder ini membantu melembabkan, melicinkan, memutihkan dan menganjalkan kulit serta boleh meneggangkan payudara secara perlahan-lahan dari dalaman dan luaran kita.

Itulah penting collagen dalam tubuh badan kita, sebab semakim umur kita meningakat semakin berkuranglah kolagen dalam tubuh badan yang akan menyebabakan masalah pigmentasi, kulit kendur dan sebagainya.

3. GLA COMPLEX


Untuk dapatkan kulit yang sihat dan cantik juga sangat diperlukan Asid Lemak utama Asid Gamma Lenolenic ( GLA ). GLA penting untuk membantu kelembapaan kulit agar dapat melawan keradangan.

Malahan, dalam GLA ini mempunyai Vitamin E yang sangat bagus untuk kulit kita agar nampak sentiasa berseri-seri dan moist serta melambatkan proses penuaan kulit.

GLA ini juga dikenali sebagai teman setia setiap wanita. GLA ini membantu mengawal kitaran haid dengan lebih lancar, mengurangkan masalah sakit segungut dan menangani simptom menopouse.

4. SR VITA C 


Seperti mana yang kita tahu tubuh badan kita ini tidak dapat menghasilkan Vitamin C, dan itulah sebab kita perlu mendapatkan makanan yang kaya dengan sumber Vitamin C dan lebih mudah dapatkan suppliment Vitamin C daripada shaklee yang tinggi dengan antioksidan dan sangat bagus untuk kulit yang sihat dan mampu mengawal kerosakan akibat radikal bebas.

Vitamin C ini sangat bagus untuk dapatkan kulit yang sihat dan cantik, seperti mengalakan penghasilan kolagen, menghalang daripada sinaran UV yang boleh merosakan kulit sepeti kulit kusam, pigmentasi, kulit berminyak, berjeragat dan berjerawat.

5. YOUTH SKIN CARE


Tidak Asing lagi Produk terbaru shaklee iaitu produk Skin Care Youth yang boleh menampakan kulit wajah kelihatan lebih mudah 10 tahun dari umur sebenar. Dan yang paling best ialah anggur muskadine yang digunakan dalam bahan vivix juga ada dalam bahan campuran youth skin care shaklee ini.

Selain itu, Produk Shaklee Youth ini akan menumbuhakn sel-sel kulit baru agar kulit muka kelihatan lebih muda berbanding usia sebenar.

Youth ini juga telah menjanjikan kulit kelihatan lebih muda dan sihat serta paling meyakinkan lagi ialah Youth ini bukan produk skin  care yang calang-calang.

Sekian info dan tips dari saya untu entri hari ini dan semoga bermanfaat untuk semua pembaca setia entri saya.







Comments

Popular posts from this blog

Cara Elakkan Kencing Kotor Dengan Vitamin Shaklee

Kencing kotor ? Dengar bunyi saja rasa perkara biasa kan ? Disebabkan mungkin ada yang fikir air kencing ini memang kotor. Tetapi tahu kah kamu  apa itu kencing kotor ? Mari kita sama-sama kenali apa itu maksud sebenarnya kencing kotor dan juga cara-cara untuk mengetasinya. First kita kena kenali tentang kencing kotor. Saluran kencing merupakan sistem penapisan badan kita untuk membuang segala sisa cecair yang ada didalam basan kita. Dimana air kencing bergerak dari buah pinggang memalui tiub kecil yang dikenali sebagai  ureter ke pundi kencing , iaitu tempat air kencing disimpan. Air kencing kita ini akan keluar dari badan kita melalui saluran uretra itu. Jangkitan saluran kencing  ( UTI- Unirary Tract Infection ) iaitu jangkitan kuman yang melibatkan pundi kencing. 80% daripada kes-kes ini adalah disebabakan oleh Kuman Bakteria Escherichia Coli (E.Coli) Punca-Punca Kencing Kotor Tabiat mengelap dari belakang ke depan selepas membuang air besar Hubungan seks yang m

Kenali Makanan Suku Kaum Tradisi KadazanDusun Sabah

Dalam entri kali ini Fanny akan senaraikan beberapa jenis-jenis makanan tradisi suku kaum KadazanDusun orang sabah. Biar pun Fanny ini mix blood ( Dusun + Tagalog ) tapi sebagai kaum dusun wajar amabil tahu tradisi makanan suku kaum KadazanDusun. Seperti yang Fanny sudah sedia maklum tentang makanan tradisi suku kaum KadazanDusun ialah : Bosou Sada (Jeruk Ikan ) Hinava ( Ikan Segar ) Tuhau  Bambangan Bosou  Bosou ini dikenali sebagai Tonsom yang wajib dihidangkan masa perayaan seperti Pesta Keamataan yang akan berlangsung setiap tahun pada Bulan May. Bosou ini kebiasaan akan dihasilkan Ikan sungai atau daripada dagin mentah ( non-halal ) Bosou disediakan daripada daging atau ikan Mentah. Campurkan nasi putih, ikan atau daging (non-halal), garam, lada putih, dan buah pepaya mentah di potong dadu. Gaulkan kesemua bahan dan masukkan kedalam bekas yang bersih, tunggu 12-15hari untuk dihidangkan. Hinava  Hinava juga merupakan salah satu hidan

Amalkan Minum Air Kosong Setiap Hari Mengikut 4 Waktu

Ramai yang fikir minum air kosong yang melebihi kuantiti baik untuk kesihatan. Sebenarnya minum air kosong adalah penting untuk tubuh badan kita tapi sekiranya minum air kosong secara berlebihan boleh membahayakan kesihatan. Macam yang Fanny cakap di atas tadi pengambilan air berlebihan boleh membahayakan kesihatan. Tetapi bagai mana pula bagi mereka yang tidak suka minum air kosong? Sebenarnya fanny adalah salah seorang yang tergolong bagi mereka yang tidak suka minum air kosong mengikut kuantiti berat badan. Disebabkan air kosong tidak sedap lah punca fanny tidak suda minum air kosong. Hahaha ! Kalau bukan air manis tidak lah fanny minum air. Tapi sejak fanny perasaan kulit fanny makin kering dan kusam. Fanny pandai minum air mengikut waktu setiap hari. Sekiranya kamu tidak suka minum air kosong, Fanny ada tip mudah yang boleh kita amalkan bersama-sama setiap hari mengikut waktu. 1. Bangun Tidur Minumlah air kosong 2 gelas untuk mengaktifkan organ dalaman kita.